1. assistent

Man lærer meget af at være presset

Erfaring

Jan 31, 2023

Min tid i Netto som lukkansvarlig og 1. assistent

Jeg arbejdede i Netto som lukkansvarlig og 1. assistent, hvor jeg ofte havde nøglerne, ansvaret og tempoet. Jeg ledte aftenholdet, fordelte opgaver og sørgede for, at butikken lukkede sikkert og effektivt.

Vi var tit underbemandet i de travle timer, så jeg lærte at prioritere benhårdt. Jeg lagde bemanding efter køerne, hoppede selv mellem kasse, gulv og kontor, og skubbede ikke-kritiske opgaver til senere, når det var nødvendigt. Fokus var at holde service, sikre varetilgængelighed og stadig ramme dagens vigtigste mål.

Driften var håndværk: kasseafstemning, dagsafslutning, nøgler og alarmer, vareopfyldning efter FIFO, facing, oprydning og bestillinger til dagen efter. Konflikter og kundesager tog jeg i døren med ro, klare beslutninger og kort opfølgning, så vi kom hurtigt videre.

Servicen var mit kompas. Jeg gik altid efter at give hver kunde en god oplevelse, også på de travle aftener da jeg nød, når ungarbejderne lykkedes og kunderne gik derfra med et smil. Jeg fulgte op, roste når noget virkede og gav hurtigt en hånd, så vi sammen skabte den stemning, man har lyst til at komme tilbage til.

Kort sagt lærte Netto mig praktisk ledelse, prioritering under pres og ansvarsfølelse fra første minut til sidste alarm. Jeg kan holde overblikket, træffe hurtige beslutninger og få et team til at levere, selv når vi er få på gulvet.

1. assistent

Man lærer meget af at være presset

Erfaring

Jan 31, 2023

Min tid i Netto som lukkansvarlig og 1. assistent

Jeg arbejdede i Netto som lukkansvarlig og 1. assistent, hvor jeg ofte havde nøglerne, ansvaret og tempoet. Jeg ledte aftenholdet, fordelte opgaver og sørgede for, at butikken lukkede sikkert og effektivt.

Vi var tit underbemandet i de travle timer, så jeg lærte at prioritere benhårdt. Jeg lagde bemanding efter køerne, hoppede selv mellem kasse, gulv og kontor, og skubbede ikke-kritiske opgaver til senere, når det var nødvendigt. Fokus var at holde service, sikre varetilgængelighed og stadig ramme dagens vigtigste mål.

Driften var håndværk: kasseafstemning, dagsafslutning, nøgler og alarmer, vareopfyldning efter FIFO, facing, oprydning og bestillinger til dagen efter. Konflikter og kundesager tog jeg i døren med ro, klare beslutninger og kort opfølgning, så vi kom hurtigt videre.

Servicen var mit kompas. Jeg gik altid efter at give hver kunde en god oplevelse, også på de travle aftener da jeg nød, når ungarbejderne lykkedes og kunderne gik derfra med et smil. Jeg fulgte op, roste når noget virkede og gav hurtigt en hånd, så vi sammen skabte den stemning, man har lyst til at komme tilbage til.

Kort sagt lærte Netto mig praktisk ledelse, prioritering under pres og ansvarsfølelse fra første minut til sidste alarm. Jeg kan holde overblikket, træffe hurtige beslutninger og få et team til at levere, selv når vi er få på gulvet.

1. assistent

Man lærer meget af at være presset

Erfaring

Jan 31, 2023

Min tid i Netto som lukkansvarlig og 1. assistent

Jeg arbejdede i Netto som lukkansvarlig og 1. assistent, hvor jeg ofte havde nøglerne, ansvaret og tempoet. Jeg ledte aftenholdet, fordelte opgaver og sørgede for, at butikken lukkede sikkert og effektivt.

Vi var tit underbemandet i de travle timer, så jeg lærte at prioritere benhårdt. Jeg lagde bemanding efter køerne, hoppede selv mellem kasse, gulv og kontor, og skubbede ikke-kritiske opgaver til senere, når det var nødvendigt. Fokus var at holde service, sikre varetilgængelighed og stadig ramme dagens vigtigste mål.

Driften var håndværk: kasseafstemning, dagsafslutning, nøgler og alarmer, vareopfyldning efter FIFO, facing, oprydning og bestillinger til dagen efter. Konflikter og kundesager tog jeg i døren med ro, klare beslutninger og kort opfølgning, så vi kom hurtigt videre.

Servicen var mit kompas. Jeg gik altid efter at give hver kunde en god oplevelse, også på de travle aftener da jeg nød, når ungarbejderne lykkedes og kunderne gik derfra med et smil. Jeg fulgte op, roste når noget virkede og gav hurtigt en hånd, så vi sammen skabte den stemning, man har lyst til at komme tilbage til.

Kort sagt lærte Netto mig praktisk ledelse, prioritering under pres og ansvarsfølelse fra første minut til sidste alarm. Jeg kan holde overblikket, træffe hurtige beslutninger og få et team til at levere, selv når vi er få på gulvet.